KIWIs handleapp

Ofte stilte spørsmål om KIWI Huskeliste

Her vil du finne svar på de oftest stilte spørsmålene i forbindelse med KIWIs huskeliste-app.

1. Hva er fordelen med å logge seg inn med Trumf?

Når du er logget inn kan du dele huskelista med andre. Da kan dere samarbeide om huskelista i sanntid, og de du deler med kan legge til og fjerne varer på samme måte som deg. Alle som deler huskelista vil umiddelbart se endringer gjort av andre!

Er du logget inn med din Trumf-bruker ser du hvilke varer du handler oftest, og det er enkelt for deg å legge dem til i huskelista.

2. Hvordan kan jeg se forslag og anbefalinger til varer?

Om du søker fram en kategori i "Legg til varer" (f. eks "Melk") kan du få konkrete produktforslag i kategorien ved å klikke pilen til høyre for produktnavnet. Ved å klikke på pilen vises først varer i denne kategorien du har kjøpt før (om du er logget inn) og de mest populære varene i kategorien.

3. Hvordan fungerer First Price- og Nøkkelhullknappene?

Ved å klikke på First Price eller Nøkkelhull i en huskeliste åpnes et vindu hvor du kan gjøre innholdet i listen din billigere eller sunnere. Du får først se hvor mange varer/kategorier i listen din som har sunnere/billigere alternativer. Velg varene du eventuelt vil bytte til. Du tas tilbake til huskelista når du klikker "Ferdig" oppe til høyre.

4. Hvordan kan jeg dele lista med andre?

Lista kan deles på epost eller sms ved å bruke menyen på huskelistas forside, eller oppe til høyre når du er inne i huskelista. Du må være logget inn for å dele lister. Da kan dere samarbeide om huskelista i sanntid, og de du deler med kan legge til og fjerne varer på samme måte som deg. Alle som deler huskelista vil umiddelbart se endringer gjort av andre!

Du kan også oppgi delingskoden (finnes i delemenyen) og be andre taste denne inn i sin egen app.

Du kan også sende innholdet i lista som tekst på sms eller epost. Bruk da valget "Send som tekst".

5. Hvordan kan jeg finne KIWI-butikker i nærheten?

Nederst i appen ligger menypunktet "Finn Butikk". Når du åpner Finn butikk vil applikasjonen spørre om tillatelse til å bruke din lokasjon, da den søker etter KIWI butikker i nærheten. Når du aksepterer vil applikasjonen vise din lokasjon og de nærmeste KIWI-butikkene.

Du kan zoome og dra i kartet for å vise flere eller færre butikker, og ved å klikke på en butikk åpnes butikkinformasjonsvinduet og du kan få kjørerute og gangrute til valgt butikk.

Du kan også søke etter butikker og filtrere på søndagsåpne butikker. Om du søker på f.eks "Stavanger" vil appen vise butikkene som er i nærheten av Stavanger. 

6. Hvor kan jeg registrere meg som KIWI PLUSS-kunde og Trumf-medlem?

Under "Din profil" er det en en lenke til "Bli KIWI PLUSS-kunde". Ved å klikke på denne kan du registrere deg i app'en.

Du kan oså melde deg inn her.

Etter du har gjennomført registrering mottar du en bekreftelse på epost. Har du problemer med registreringen kan du ta kontakt med Trumf-kundeservice:
E-post: kundeservice@trumf.no
Telefon: 815 TRUMF (815 87863)

7. Jeg har glemt passordet mitt, hvordan får jeg nytt?

Under "Din profil" er det en en lenke til "Glemt passordet?". Denne åpner en side hvor du skriver inn din Trumf-ID, mobilnummer eller registrerte epostadresse, og sender inn en forespørsel om nytt passord. Du vil da få tilsendt nytt passord innen kort tid på epost eller sms (eller per vanlig post om mobilnummer eller epost ikke er registrert).

8. Lagres det noe informasjon om mitt bruk av applikasjonen?

KIWI lagrer anonymt bruksinformasjon for å hele tiden kunne forbedre brukeropplevelsen av denne applikasjonen. Les mer om personvern her

9. Android-appen trenger en rekke med tillatelser før den kan innstalleres. Her er en forklaring på hva tillatelsene betyr.

Nettverkskommunikasjon: Full Internett-tilgang 
Appen trenger å bruke internett for å hente ned oppdaterte lister over varer som finnes i KIWI-butikkene. Appen vil også oppdatere seg selv over internett slik at vi kan rette feil og gi deg ny funksjonalitet.

Nettverkskommunikasjon: Motta data fra Internett, vis nettverkstatus
Appen vet om du har tilgang til internett eller ikke, og tilpasser seg deretter. Huskelisten fungerer fint uten internett-tilgang, men du kan for eksempel ikke logge deg inn på Trumf siden dette krever internett. 

Din plassering: Finn (GPS) plassering
Appen trenger å vite hvor du er slik at den kan hjelpe deg med å finne nærmeste Kiwi-butikk.

Systemverktøy: Hindre telefonen i å deaktiveres 
Vanligvis slår skjermen på telefonen seg av etter en stund hvis du ikke tar på skjermen. KIWI Huskeliste sørger for at skjermen alltid vises når du bruker appen. Dette kan være nyttig når du går rundt i butikken med telefonen i den ene hånden og handlekurven i den andre.

Dine kontoer: Oppdag kjente kontoer 
Appen kan motta push-meldinger, og dette krever at du har en Google-konto. "Oppdag kjente kontoer" betyr at appen kan finne ut om du har en Google-konto slik at push-meldinger kan mottas. Foreløbig sender vi ikke push-meldinger til telefonen din, men det er planlagt at dette vil komme en gang i fremtiden.

10. Dette svarer ikke på mitt spørsmål, hva gjør jeg da?

Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål her, kan du sende spørsmålet ditt på epost til kiwiapp@kiwi.no

Last den ned i Appstore  eller Google Play