Middag for én

En middagssuksess hos KIWI

Middagsprodukter i porsjonspakninger ser ut til å møte et behov i markedet. Og fisken er på topp!

I midten av januar lanserte KIWI Middag for én, en serie middagsprodukter i porsjonspakninger. Produktene har blitt en suksess, og det er tydelig at KIWI har møtt et behov i markedet.

 – Produsentene har til og med jobbet søndagsskift for å kunne levere nok strimlet svinekjøtt, sier ferskvaresjef i KIWI Harald Bregner. 

Sett sammen din middag på 1- 2 - 3

Unge kjøper mest fisk

Men den aller største suksessen er det fiskeproduktene som står for. For mens salget av fersk fisk stort sett er dalende, står fiskeproduktene i Middag for én for over 30 prosent av salget. Og det er flest unge som kjøper produktet.

– Dette er gledelige nyheter! Vi vet at det er utfordrende å få unge til å spise fisk, og om vi kan være med på å bidra til å gjøre det enklere for dem er det veldig hyggelig, sier ferskvaresjefen.

Dekker mange behov

I Norge bor nesten 900.000 personer alene. De som bor sammen med spiser gjerne middag alene innimellom, de også. I noen familier vet man aldri hvor mange man blir til middag, mens hos andre blir man rett og slett ikke enig om hva man skal spise. 

Selskap til middagen? Test en virtuell middag

Middag for én-serien består av følgende produkter:

Kyllingfilet, strimlet svinekjøtt, torskefilet, laksefilet, ytrefilet av svin, rødbeteburger, fiskeburger, skinnfri kjøttpølse og stekte karbonader. 

Finner du ikke produktene i din butikk? Etter en lanseringsperiode hvor serien har vært frontet samlet, er produktene nå flyttet til sine respektive hyller. 

Middag for én, en serie billige middagsprodukter i enkeltpakninger hos KIWI