Sunt og billig hos KIWI

Smarte valg du kan gjøre i hverdagen

Kjøper du deg ofte lunsj eller et mellommåltid i farta? Da bør du sjekke denne saken for å se om du velger de sunne alternativene vi har i våre butikker.

Det er ikke alltid like lett å vite hva du skal ha til lunsj, og særlig ikke når du plutselig står der i butikken og egentlig ikke har så god tid.

Heldigvis har det kommet mange sunne og gode alternativer for folk i farta de siste årene. Her er våre tips til noen av lunsj-alternativene du kan velge neste gang du må kjøpe noe som kan spises «on the go». 

1. Sunne og raske lunsjretter

I frukt og grønt-avdelingen kan du alltid finne BAMAs kyllingsalat eller ost og skinkesalat, som begge er gode måltidssalater klare til å spises.

Ferdige måltidssalater fra Bama

Fra meierihyllene er også skyr fra Q-meieriene eller kvarg fra Eldorado gode lunsjalternativer sammen med litt frukt og for eksempel en neve nøtter.

Har du mulighet til å varme opp lunsjen, er ferdig byggrynsgrøt fra Fjordland et billig, kjapt og sunt alternativ.

Du finner flere gode lunsjalternativer i meieriavdelingen.

 2. Slik velger du riktig drikke

Det sunneste du kan drikke er alltid vann. Det enkleste og billigste er å drikke vann fra springen, men er ikke det en mulighet, finner du flere gode alternativer hos KIWI.

Blant årets nyheter finner du Hollywood-favoritten Smart Water, som er springvann renset på samme måte som de naturlige prosessene ute i naturen. Du får Smart Water med kullsyre i din nærmeste KIWI-butikk, mens Smart Water still finnes i de aller fleste butikker.

Har du ikke springvann, finnes det flere sunne alternativer du kan velge blant hos KIWI.

Et annet alternativ er Imsdal med smak, som forrige høst ble lansert på nytt uten kalorier eller kunstig søtning.

I fruktavdelingen vår kan du alltid velge blant naturlige smoothies fra Bendit og Cevita - og trenger du en lite kick kan vi anbefale Cevita shot, som er små grønnsak- og fruktdrikker med mye smak og høyt næringsinnhold.

Foretrekker du iste, er nyheten FuzeTea et alternativ med få kalorier, laget på en blanding av te, urter og juice.

3. Ikke glem 5 om dagen 

Hos KIWI er det alltid enkelt å kjøpe med seg frukt og grønt når du er på farta. Våre forskjellige fruktbegre er alltid veldig populære, og utvalget i «Sunt smågodt i farta» er på topp rundt påske. Blant grønnsakene våre er minigulrøtter og tomater i beger også supert påfyll til lunsj eller mellom måltidene.

Frukt, grønt og bær i porsjonsbeger er svært populære hos KIWI.

Og du, ikke glem at du alltid får 15% trumf-bonus på all fersk frukt og grønt hos KIWI når du har Trumf og KIWI PLUSS. Det blir fort penger spart av sånt!

4. Litt godt å tygge på

Er du ikke ute etter et fullt måltid, men trenger litt påfyll av energi før lunsj eller middag, er en müslibar eller nøtter et godt alternativ.

Nøtter er ganske energirikt og inneholder en del fett, men det er det sunne fettet som kroppen vår faktisk trenger. En neve med usaltede nøtter om dagen er godt for helsen, ifølge ernæringsfysiolog Tine Sundfør.

Kjenner du ofte et sug etter «noe mer» når du allerede har spist, kan du jo i stedet for den «hverdagssjokoladen» prøve å døyve søtsuget med sukkerfri tyggegummi eller pastiller som Extra og Dent?

Det finnes flere gode og sunnere alternativer til sjokoladen som du ofte får lyst på i 14-tiden...