• TV

27. september 2007 gikk startskuddet for det som hittil har blitt 10 år med ekstra fokus på frukt og grønt, fisk og andre sunne dagligvarer.

Det første KIWI gjorde, var å kutte prisene på frukt og grønt tilsvarende momsen. Det første til at frukt og grønt-salget hos KIWI økte med hele 23 prosent dette året.

– Vi mener at dagligvarebransjen har et ansvar for folks helse, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

I en filmsnutt øverst i artikkelen kan du se en oppsummering av de ulike tiltakene KIWI har gjort de siste 10 årene, og resultatene av dem. 

Her er også noen eksempler:

Dette har KIWI gjort

  • I 2007 kuttet vi prisen på frukt og grønt tilsvarende momsen. Dette første til en økning i frukt og grønt-salget på hele 23 prosent.
  • I 2011 kuttet vi prisen på nøkkelhullmerkede varer. Det økte salget av de sunneste alternativene med 22 prosent.
  • I 2014 besluttet vi å flytte frukt og grønt-avdelingene til inngangen, samt sette egne kjøledisker ved kassene. På denne måten er frukt og grønnsaker både det første og siste du møter i våre butikker, noe som har bidratt til en eventyrlig vekst i salget.
  • I 2014 fjernet vi også all tilsatt salt i våre kjøtt-, karbonade- og kyllingkjøttdeiger. Det utgjør 40 tonn mindre salt på norske middagsbord hvert år.
  • I 2015 lanserte vi en kampanje for å få kundene til å spise mer fisk. Resultatet viste en økning på 60 prosent sammenlignet med samme periode året før!
  • Vi reduserte også mengden salt i våre brød, noe som betyr 15 tonn mindre salt i brødhyllene hvert år.
  • I 2016 introduserte vi KIWI PLUSS, som det første året ga 7,5 prosent bonus på all fersk frukt og grønt. Dette første til en salgsøkning i denne kategorien på 12 % dette året.
  • I 2017 doblet vi bonusen til 15 prosent! Nå nærmer vi oss 1 million KIWI PLUSS-kunder, og antallet øker stadig.

Er du fortsatt ikke med? Registrer deg enkelt og gratis her