Lesetid: 4 min

clock Created with Sketch.

Nye lave KIWI-priser på frukt og grønt

I KIWI vil vi at det skal være enkelt å velge sunt, ved å gjøre det sunnere litt billigere. Derfor kutter vi prisene og gir deg nye lavere KIWI-priser på frukt og grønnsaker som mango, avokado, brokkoli, salatblandinger, eple, tomat, gulrot og potet. Vi gir oss aldri på pris!

Publisert: 07.01.2021 09.10 Sist oppdatert: 07.01.2021 09.10

Gulrot

Gulroten er rik på betakaroten, som omdannes til A-vitamin i kroppen. Dette vitaminet er viktig for synet og huden, og er også med på å styre vekst og utvikling.

quote_marks Created with Sketch.

Gulrot er den grønnsaken vi spiser aller mest av, og de fleste vet at gulrøtter er spesielt rike på betakaroten som er en kraftig antioksidant og som kan omdannes til A-vitamin i kroppen.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Avokado

Avokado er rik på sunne enumettede fettsyrer, E-vitamin, K-vitamin, fiber og plantestoffer. Avokado bidrar også til å senke det farlige kolesterolet og minske risikoen for hjerte- og karsykdom.

quote_marks Created with Sketch.

Avokado burde jo nesten skrives ut på resept, spiser du avokado jevnlig så senker du både kolesterolet og blodsukkeret.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Mango

Mango inneholder masse A-vitamin, som er viktig for at både synet og kroppen skal vokse og utvikle seg. Frukten inneholder også mye C-vitamin, som er en viktig antioksidant.

quote_marks Created with Sketch.

Mango er en av verdens mest spiste frukter og det er bra for mango er en av de få fruktene som inneholder betydelige mengder av både C-vitamin, A vitamin og folat.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Salat

Salat inneholder mye vann, mye fiber og inneholder minimalt med kalorier. Grønn salat er også en kilde til K-vitamin og B-vitaminet folat. Jo grønnere salaten er, desto høyere er innholdet av K-vitamin og folat.

quote_marks Created with Sketch.

Hvorfor ikke velge mer av de sunneste salatene, jo sterkere fargen på salaten er, jo flere vitaminer, mineraler og antioksidanter inneholder den.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Potet

Poteten er en god kilde til vitamin C, kalium og kostfiber. Den inneholder dessuten mindre kalorier per 100 gram enn alternativer som ris og pasta.

quote_marks Created with Sketch.

Poteten har fått et ufortjent dårlige rykte og siden 70-tallet har inntaket av potet blitt mer enn halvert. Det er det ingen grunn til. Ovnsbakte og kokte poteter er imidlertid både godt og næringsrikt, og noe du kan nyte med god samvittighet.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Tomat

Tomater er en fantastisk kilde til antioksidanten, lykopen. Antioksidanten kan redusere risiko for prostatakreft.

quote_marks Created with Sketch.

Tomaten er den beste kilden til en av naturens mest effektive antioksidanter, lykopene, og varmebehandlede tomater i deilige tomatsauser med olivenolje og urter er ekstra gunstig. Dette skyldes trolig at lykopen fra tomaten tas letter opp av kroppen når de er varmebehandlet. Lykopen er dessuten fettløselig, slik at litt deilig olivenolje i tomatsausen bidrar til å øke opptaket.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Brokkoli

Brokkoli er en av de mest næringsrike grønnsakene vi har. Den er rik på folat, fiber. C-vitamin, antioksidanter og andre gunstige plantestoffer, som er vist å kunne styrke immunforsvaret, minske risikoen for kreft og beskytte mot magesår.  

quote_marks Created with Sketch.

Brokkoli er det jeg vil kalle en supergrønnsak, den er proppfull av næringsstoffer, billig, enkel å tilberede og smaker fantastisk.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør.

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Eple

Epler har et høyt innhold av fiber, hele 2,5 gram per 100 gram. Det er gunstig for fordøyelsen og gir en metthetsfølelse. Vask eplet godt, og spis det gjerne med skallet på, ettersom skallet inneholder mest fiber.

quote_marks Created with Sketch.

Mesteparten av fiber og antioksidanter sitter i epleskallet. Spiser du eplet med skall så får du omtrent dobbelt så mye antioksidanter og fiber som i et skrelt eple.

Klinisk ernæringsfysiolog, Tine Sundfør

Vi har kuttet prisene på en mengde viktige hverdagsvarer, og gir deg nye, lavere KIWI-priser. Se alle varene her.

Bli KIWI PLUSS-kunde og få 15 prosent Trumf-bonus på all ferskpakket fisk og all fersk frukt og grønt.

Bli KIWI PLUSS-kunde her