Sunn priskrig mellom lavpriskjedene

Kutt i vei, REMA! Vi kutter tilsvarende! KIWI-kunden vinner uansett.

- Vi følger med på konkurrentene. Hvis de kutter, så kutter vi. I tillegg får våre kunder 7,5 % på fersk frukt og grønt, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

4. januar presenterte KIWI det nye, gratis fordelsprogrammet KIWI PLUSS. Kundene beholder alle Trumf-fordelene de har hatt tidligere, som 1 prosent Trumf-bonus på alle dagligvarer. I tillegg får de altså 6,5 prosent ekstra bonus på alt av ferske frukt og grønnsaker. Det gir hele 7,5 % bonus på fersk frukt og grønt. REMA 1000 svarer med å tilby sine kunder 10 % priskutt på de samme varegruppene. Men det stopper ikke der.
- Kutter de, så kutter vi. I tillegg gir vi 7,5% bonus, sier KIWI-sjefen.
Han forteller at KIWI jobber for å ha de laveste prisene hver dag. Flere ganger om dagen sjekker KIWI prisene på alle varer hos de andre lavprisbutikkene. Målet er å ha lave priser på alle varer, hver dag, i alle butikker.
- Kundene skal alltid være trygge på at de finner minst like billige produkter hos oss som i de andre lavprisbutikkene, avslutter Bjørkøy