• TV

Vårt mål er at det alltid skal være billigst å kjøpe frukt og grønt på KIWI.

Priskampen mellom dagligvareforretningene er tøffere enn noensinne. Rema reklamerer i disse dager med at de har kuttet prisene på frukt og grønt med 10 prosent, med det som mål å være aller billigst. Kiwi ønsker imidlertid at KIWI-kundene alltid skal vinne, og svarer på Remas kutt med å kutte prisene ytterligere. 

I tillegg får KIWI PLUSS kunder 7,5 prosent bonus på all fersk frukt og grønt, noe som gjør prislappen enda lavere. 

En undersøkelse viser at kassalappen for en handlekurv full av frukt og grønt var nøyaktig den samme på KIWI Sørlandsparken og Rema Sørlandsparken den 8. januar 2016. 

Kiwi sitter fortsatt i førersetet

Allerede i 2007 begynte KIWI kampen for å bringe billig sunnhet til folket, og siden da har kjeden sittet i førersetet når det gjelder å presse prisene. Momsen på frukt og grønt ble den gang kuttet, og resultatet ble at den gjennomsnittlige omsetningen til KIWI på frukt og grønt økte med rundt 20 prosent. Vi beviste med det at lavere priser fører til større forbruk.  De andre aktørene fulgte raskt etter, hvorpå KIWI svarte med å også kutte momsen på andre sunne varer som nøkkelhullsprodukter og økologisk mat. 

KIWI har alltid sloss for å gjøre sunn mat billigere, for vi vet at jo billigere det er jo mer spiser vi.

Kutter Rema prisene på frukt og grønt, kutter vi prisene tilsvarende.