KIWI har bransjens beste omdømme

For tredje år på rad sender det norske folk KIWI til topps blant dagligvarekjedene i Apelands omdømmeundersøkelse. KIWI-sjefen takker kundene for tilliten og medarbeiderne for innsatsen.

– Dette er en enorm tillitserklæring fra det norske folk, og vi er stolte, glade og ydmyke, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy og takker sine 12.500 medarbeidere for en fantastisk innsats. 

– Våre butikksjefer og medarbeidere jobber hver dag for å gjøre kunden fornøyd. Bak slike resultater ligger godt og målrettet arbeid. 

For tredje år på rad havner KIWI høyest blant dagligvarekjdene i Apelands årlige omdømmemåling, og er eneste dagligvarekjede på topp 10 blant Norges 50 mest synlige selskaper. 

– I KIWI ønsker vi å hjelpe kundene våre med å ta sunne og grønne valg, og det er gledelig å se at arbeidet vi gjør blir lagt merke til og verdsatt, sier KIWI-sjefen. 

I undersøkelsen havner KIWI i kategorien «fremragende omdømme» med en score på 82,8 av 100 mulige. 

Blir lagt merke til

Tidligere i år ble vi også kåret til Norges mest bærekraftige dagligvarekjede i Sustainable Brand Index, Skandinavias største bransjeundersøkelse om bærekraft. Blant Norges 180 største varemerker havner KIWI på topp blant dagligvarekjedene, og samlet på en sjetteplass i undersøkelsen. 

I YouGovs BrandIndex var KIWI dessuten landets mest positivt omtalte merkevare, i  konkurranse med 250 andre merkevarer. 

Sunn mat, lave priser og miljøfokus

– I tillegg til å kjempe hver dag for å være billigst på alle varer, ønsker vi vi å hjelpe kundene våre med å ta sunne og grønne valg, og det er gledelig å se at arbeidet vi gjør blir lagt merke til og verdsatt, sier KIWI-sjefen.

1,1 millioner nordmenn har nå meldt seg inn i KIWI PLUSS. De får 15 prosent bonus på all fersk frukt og grønt, og én prosent bonus på alle andre varer. 

KIWI skal være Norges grønneste dagligvarekjede, og nå fjerner vi 200 tonn plast  fra frukt- og grøntavdelingen. 

KIWI har også redusert matsvinnet med 30,8 prosent mellom 2015 og 2017, og har som mål å halvere matsvinnet innen 2025.