KIWI er landets best likte dagligvarekjede

KIWI feirer en sterk andreplass i YouGovs norske rangering av 350 merkevarer. – Tusen takk til kundene våre for tilliten og våre 13 000 medarbeidere for innsatsen, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

– Det er kjempegøy å nok en gang være helt i toppen. KIWI skal ha de laveste prisene og de hyggeligste folka, og våre medarbeidere jobber knallhardt for at kundene skal trives. KIWI ønsker også å bidra til et grønnere, sunnere og rausere samfunn, og det tror jeg folk legger merke til, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Analysebedriften slipper hver høst en måling av de best likte merkevarene i landet. Rangeringen lages som et gjennomsnittet av folks oppfattelse av kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.

KIWI har vært på YouGovs toppliste over de best likte merkevarene i flere år, og var på toppen av pallen i både 2018 og 2019. I år havnet KIWI på en andreplass. Lista består av sterke konkurrenter, og Bjørkøy er derfor ekstra fornøyd med å være på pallen år etter år.

KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy ønsker å rette en stor takk til kundene for tilliten.
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy ønsker å rette en stor takk til kundene for tilliten.

- Det er fint å se at folk setter pris på oss over tid. Det viser at vi gjør noe riktig. Så må vi rette en stor takk til kundene våre for tilliten, sier KIWI-sjefen.

Blant de andre merkevarene på topp 10-lista, finner vi flere kjenninger i dagligvaremarkedet. Leverandører som Tine, Q-meieriene, Gilde og Freia har alle gode plasseringer i årets måling. Det samme gjelder supermarkedkjeden Meny. Helt på toppen finner vi banktjenesten Vipps.

– Vi gratulerer Vipps med solid resultat!

Om undersøkelsen

Analysebedriften YouGov rangerer merkevarer over hele verden. Årlig lager de en merkevarerangering blant norske bedrifter kalt BrandIndex, basert på intervjuer som sporer nordmenns oppfatning av over 350 merkevarer det siste året. Rangeringen lages som et gjennomsnittet av folks oppfattelse av kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.