Kjapt, trygt og billig hos KIWI

KIWI har suverent størst sammenlignbar vekst i dagligvaremarkedet

Konkurransen er beinhard, men KIWI har klart størst sammenlignbar vekst. 2018 ligger an til å bli et meget bra KIWI-år.

– KIWI møter svært tøffe tall fra tidligere år, og vi er derfor strålende fornøyd med å ta 0,4 prosentpoeng og ha den suverent høyest organiske veksten i hele dagligvaremarkedet, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Neste år kan KIWI, som første kjede i norsk dagligvarehistorie, feire 40 år med uavbrutt vekst.

De fem siste årene har kjedens markedsandel økt med hele 4,5 prosentpoeng, fra 16,9 prosent i 2013 til dagens andel på 21,4 prosent. 

Den sammenlignbare veksten per september i år er på 3,7 prosent, suverent størst i markedet.

Flere suksessfaktorer

2018 har vært nok et meget bra år for KIWI. Året startet med lanseringen av «Billig middag for én», et konsept som har blitt svært godt mottatt i markedet.

KIWI vinner fortsatt flest prisundersøkelser, deriblant fire av de fem siste matbørsene i VG.

– KIWI skal være billigst hver dag, og vi gir oss aldri på pris. Vi har hatt flere priskuttkampanjer i år og presset ned prisene på taco og hjemmelaget pizza, lettbrus og nøkkelhullmerkede frokostprodukter, sier KIWI-sjefen.

Samtidig har KIWI fokus på mer enn bare pris. Det gjenspeiler seg i at KIWI de siste årene topper flere omdømmeundersøkelser, er kåret til Norges mest bærekraftige dagligvarekjede og ifølge YouGovs BrandIndex er Norges mest positivt omtalte merkevare.

Takk for tilliten

 I tillegg til å kjempe for lavere priser, jobber vi hver dag for å gjøre Norge sunnere og grønnere. Vi brenner for mer mangfold og inkludering i arbeidslivet, og vi ønsker også å gjøre hverdagen litt bedre for de som trenger det mest. Det gjør vi gjennom tett samarbeid med Kirkens Bymisjon og UNICEF.

Bjørkøy takker kundene for tilliten og sine 12.500 grønnkledde kolleger for innsatsen.

– Konkurransen er beinhard, men takket være Norges beste og blideste medarbeidere klarer vi nok en gang å ta andeler og ha bransjens høyeste sammenlignbare vekst, konstaterer KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy fornøyd.