Informasjon fra KIWI

Bortfall av frukt- og grøntgarantien

Her finner du svar på spørsmål om bortfall av garanti.

Hvorfor har dere sluttet med frukt- og grøntgarantien?

– Nå tilbyr vi en svært gunstig bonusordning i stedet! Den gamle garantien bidro til at vi ble enda flinkere til å sikre høy kvalitet på fersk frukt og grønt i våre butikker. Vi strekker oss fortsatt for å bli bedre hver dag. Men i stedet for bare å garantere at varene er prima, tilbyr vi nå kundene en mangedobling av bonusen på alt de kjøper av fersk frukt og grønt!

Hva skjer nå hvis jeg har kjøpt en fersk frukt eller en grønnsak jeg ikke er fornøyd med?

– Du får fortsatt pengene tilbake, eller en ny vare. Det aller viktigste for oss er at du som kunde alltid skal være fornøyd med handelen. Derfor er vi akkurat like nøye som før når vi sjekker at alt i frukt- og grøntavdelingen holder topp kvalitet!

Men jeg får ikke pengene tilbake og ny vare gratis hvis jeg finner et dårlig eple?

– Du får fortsatt pengene tilbake eller en ny vare gratis, men du får ikke begge deler samtidig. I stedet gir vi deg ekstra bonus på alt du kjøper av fersk frukt og grønt.

Betyr dette at kvaliteten på fersk frukt og grønt nå kan bli dårligere?

– På ingen måte. Vi skal fortsatt ha minst like god kvalitet på fersk frukt og grønnsaker, og vi jobber like hardt med å sikre at alt du finner hos oss skal være førsteklasses vare. Vårt mål er å få enda flere til å velge enda mer fersk frukt og grønt. Og jo mer vi selger, jo oftere fyller vi også på med nye og ferske varer!