KIWI mest positivt omtalt i 2016

Det norske folk har sendt KIWI til topps i den prestisjefulle kåringen av landets mest positivt omtalte merkevarer.

Blant 220 merkevarer ender KIWI på en soleklar førsteplass på YouGovs måling av hvilke selskap som fikk mest positiv oppmerksomhet i hele 2016.

– Kunden er sjefen i KIWI, og førsteplassen er en enorm tillitserklæring fra våre kjære kunder, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

- Jeg ønsker også å takke alle våre 12.000 medarbeidere for en fantastisk innsats.

Eventyrlig vekst KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy er glad han kan være med på å gjøre Norge både sunnere og billigere.

I løpet av de siste tre årene har KIWI gjort et voldsomt hopp på listen. I 2013 befant KIWI seg på 36. plass. I 2014 klatret kjeden til 7. plass i 2014 etter en målrettet innsats for å synliggjøre sine verdier og profil. I 2015 landet KIWI på en 3. plass.

- Det er gledelig å se at det norske folk legger merke til og verdsetter vår satsing på sunnhet, miljø og sist, men ikke minst, lave priser! fortsetter KIWI-sjefen, som ikke er i tvil om at KIWI PLUSS har bidratt positivt.

- Vi lanserte KIWI PLUSS 4. januar 2016, og så langt har nesten 800.000 nordmenn meldt seg inn. Stadig flere kunder velger å handle i KIWI, og både i 2015 og 2016 hadde vi størst organisk vekst i et stadig tøffere dagligvaremarked.

Best på bærekraft

KIWIs styrkede omdømme viser seg ikke bare på YouGovs BrandIndex. I 2016 ble KIWI kåret til Norges mest bærekraftige dagligvarekjede og tredje mest bærekraftige varemerke i målingen Sustainable Brand Index. KIWI var også den eneste dagligvarekjeden med fremgang i Apelands årlige omdømmeundersøkelse.