KIWI er Norges best likte dagligvarekjede

Totalt blant 250 merkevarer i Norge er KIWI på topp 3 over de mest positivt omtalte merkevaren i 2022.

Ved hjelp av seks forskjellige imageparametere utarbeider YouGov hvert år en global og en norsk rangering av merkevarer som presterer spesielt bra. Den norske topp 10-lista er sammensatt av merkevarer med norsk eller nordisk opprinnelse. KIWI tar tredjeplassen i YouGovs måling over hvilke merkevarer nordmenn har best inntrykk av.

KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy er svært fornøyd over pallplasseringen.

– Det er selvfølgelig veldig stas å bli kåret til den tredje mest positivt omtalte merkevaren i Norge, og å få æren av å være på topp 10-listen for femte gang på rad. Det tyder på at folk har tillit til vårt sunne, grønne konsept, våre lave priser og våre flinke og positive medarbeidere. Jeg vil gjerne takke kundene for tilliten og medarbeiderne for innsatsen, sier Bjørkøy.

Topp 10-listen over positiv omtale for 2022 ser slik ut:

YouGovs topp 10-liste over merkevarer: 1. Vipps, 2. NRK TV, 3. Kiwi, 4. FINN.no, 5. Tine, 6. Clas Ohlson, 7. Samsung, 8. IKEA, 9. Freia, 10. Gilde
KIWI fikk tredjeplass i YouGovs topp 10-liste over merkevarer.

Rangeringen følger indeksscoren til YouGovs Brandindex som måler gjennomsnittet av parameterne kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.

Hva er YouGov?

YouGov er et britisk analyse- og konsulentfirma som jobber internasjonalt.

Hver dag intervjuer YouGov 100 personer i Norge for å spørre om deres oppfatninger om 250 forskjellige merkevarer. Svarene til publikum utgjør YouGovs årlige buzz-ranking – en liste over de mest positive «snakkisene» – og er basert på hva publikum har lest i aviser, hørt fra venner, rykter, markedsføring og reklame.