
Låseansvarlig
Som låseansvarlig vil du kunne få ansvaret for å både åpne og stenge butikken.
I den tiden har du også ansvaret for at arbeidsoppgavene i butikken blir utført slik det er bestemt. Du er ansvarlig for driften av butikken i assisterende butikksjef og butikksjefs fravær, hvilket blant annet vil si at du har ansvaret for kontanthåndtering, varemottak og eventuelle bestillinger som må tas.
Som låseansvarlig er du ansvarlig for de andre medarbeiderne som er på jobb, og skal være i stand til å håndtere eventuelle utfordringer og påse at avslutning og låsing av butikken går som avtalt.
Låseansvarlig – arbeidsoppgaver
Ved åpning
- Møte opp i god tid før butikken åpner.
- Låse opp og deaktivere alarm.
- Sjekke at utstyr og systemer fungerer (lys, kasse, kjøledisker).
- Klargjøre butikken for kunder.
Ved stenging
- Sørge for at alle kunder har forlatt butikken.
- Rydde og klargjøre butikken for neste dag.
- Avslutte kasseoppgjør og sikre kontanthåndtering.
- Låse dører, vinduer og bakrom.
- Aktivere alarm før man forlater lokalet.
Annet ansvar
- Ansvar for at arbeidsoppgaver i butikken utføres slik det er bestemt.
- Har driftsansvaret i assisterende butikksjef og butikksjefs fravær, inkludert varemottak og eventuelle bestillinger.
- Ansvarlig for andre medarbeidere som er på jobb, og skal kunne håndtere utfordringer underveis.