Kundene våre har talt

Vi kutter prisen på våre mest solgte norske grønnsaker!

KIWI kutter prisen på et stort utvalg norske grønnsaker.

Da vi i sommer spurte hva folket ønsket seg priskrig på, var svaret klokkeklart. Nå kutter vi prisen på de norske grønnsakene kundene våre kjøper aller mest av og starter en sunnere priskrig.

Akkurat nå er de norske grønnsakene på sitt aller beste. Den langsomme modningen gir ekstra smak og god næring til råvarene. Butikkene fyller opp lagrene sine, og samtidig kutter vi prisene tilsvarende momsen på bestselgerne. 

De nye nasjonale kostholdsrådene som ble lansert forrige uke fortalte oss at vi bør spise mellom fem og åtte porsjoner frukt og grønt hver dag. Og gjerne til alle måltider. Myndighetens mål er også å øke forbruket av norske produkter.

Grøntkampanje_artikkel 2.jpg
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy tror på gultrot foran pisk.

– Samtidig vet vi at de færreste av oss får det til. Og da vi spurte folket i sommer, viser det seg at veldig mange synes sunn mat koster for mye. Derfor gjør vi som vi har gjort med stor effekt mange ganger før; vi kutter prisen tilsvarende momsen på de mest solgte norske grønnsakene, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Gulrot foran pisk

Det er ikke første gang KIWI kutter momsen på sunne varer. Senest i fjor høst kuttet vi prisen på fisk i åtte uker og kundene responderte med å kjøpe 39 prosent mer fisk. I 2018 kuttet vi prisen på sukkerfri brus, og i 2011 kuttet vi prisen på nøkkelhullvarer. 

Grøntkampanje_artikkel 1.jpg
KIWI kutter prisen på blant annnet norsk blomkål.

KIWI har markedets beste bonusordning og KIWI PLUSS-kundene sparer hele 15 % Trumf-bonus på all fersk frukt og grønt. Når vi nå kutter prisen på norske grønnsaker, kommer det selvsagt i tillegg til denne bonusen. 

– Sunnhet til folket er vår hjertesak, og vi vil gjøre det både enkelt og billig for kundene våre å ta sunne valg. Vi tror på gulrot i stedet for pisk. Vår filosofi er at det er bedre å premiere sunne valg enn å straffe de mindre sunne. Å senke prisene er det mest effektive virkemiddelet vi har for å få til dette, sier KIWI-sjef Bjørkøy.

Prisene gjelder helt frem til 15. september.