KIWI er Norges best likte dagligvarekjede

KIWI kaprer en solid andreplass i kåringen over de mest positivt omtalte merkevarene i Norge.

KIWI kommer på andreplass i YouGovs måling over hvilke merkevarer som har fått mest positiv omtale i løpet av 2018. KIWI får totalt 28,1 poeng, mens banktjenesten Vipps tar førsteplassen med 29 poeng.

I 2016 og 2017 kom KIWI på førsteplass i samme kåring.

Fornøyd KIWI-sjef

KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy er svært fornøyd med andreplassen.

– Kunden er sjefen i KIWI. Det at vi blir rangert så høyt er en enorm tillitserklæring fra våre kunder, sier Bjørkøy.

Han gir de 12.500 medarbeiderne over hele landet mye av æren for at KIWI scorer godt på alt fra verdi for pengene og kundetilfredshet til omdømme og kvalitet.

– Det er i butikken slaget står, og våre medarbeidere gjør en fantastisk innsats hver eneste dag, roser Bjørkøy, som også gleder seg over at KIWI hadde den suverent største sammenlignbare omsetningsveksten totalt for hele året 2018 og at KIWI kom best ut av alle dagligvarekjedene.

– Vi gratulerer Vipps med førsteplassen! avslutter Bjørkøy.

Topp 10-listen over positiv omtale for 2018 ser slik ut:

  1. Vipps: 29 poeng.
  2. KIWI: 28,1 poeng.
  3. Finn.no: 24 poeng.
  4. Netflix: 22,3 poeng.
  5. Ikea: 21,8 poeng.
  6. Samsung: 20,9 poeng.
  7. Clas Ohlson: 20,9 poeng.
  8. Toyota: 20,6 poeng.
  9. Volvo: 29,6 poeng.
  10. Meny: 19,1 poeng.

Hva er YouGov?

YouGov er et britisk analyse- og konsulentfirma som jobber internasjonalt.

Hver dag intervjuer YouGov 100 personer i Norge for å spørre om deres oppfatninger om 250 forskjellige merkevarer. Svarene til publikum utgjør YouGovs buzz-ranking – en liste over de mest positive «snakkisene» – og er basert på hva publikum har lest i aviser, hørt fra venner, rykter, reklame og lignende.