Fra og med i høst får Coca-Cola Zero Sugar ny look og nytt navn. Nå står valget ditt mellom Coca-Cola uten sukker og Coca-Cola Original taste.
Med det nye navnet Coca-Cola uten sukker er det ingen tvil om hva du får når du strekker hånden inn i kjøleskapet og velger den klassiske røde flasken eller boksen med svart topp.
– Slik gjør vi det enda tydeligere at man får god Coca-Cola smak, både med og uten sukker. På samme måte som man velger vann med eller uten bobler på restaurant, velger du nå Coca-Cola med eller uten sukker, forteller Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Norge blant de første i verden
Coca-Cola uten sukker (da Coca-Cola Zero) så dagens lys i 2007, og var den største produktlanseringen for Coca-Cola siden 1983.
Coca-Cola internasjonalt har valgt Norge til å være et av de første landene i verden med den nye endringen. Huffman forklarer dette med internasjonal interesse for nordmenns sukkerfrie konsum.
– Nordmenn er blant de i verden som i størst grad velger sukkerfritt, da blir det også interessant for et globalt selskap som vårt å se hvordan denne endringen mottas, forteller hun.
KIWI satser på sukkerfritt
KIWI har i lang tid hatt et økt fokus på fordelene ved å redusere sukkerinntaket i nordmenns daglige kosthold, i tråd med helsemyndighetenes kostholdsråd.
Med Coca-Colas nye navn og design blir det nå enda enklere for våre kunder å gjøre et litt sunnere valg.
Smaker du forskjell på Coca-Cola med og uten sukker?
I 2017 endret Coca-Cola oppskriften på den sukkerfrie versjonen, slik at denne nå smaker nesten helt likt som den originale Coca-Cola med sukker. For å sjekke om det faktisk stemmer, lot vi seks unge Cola-drikkere blindteste Coca-Cola med og uten sukker. Klarte de å smake forskjell?