Vårt billigste alternativ

First Price blir ny - slik vil de populære produktene se ut

I løpet av 2020 vil alle First Price-produkter bli å se i nytt og moderne design. Prisen og kvaliteten vil selvfølgelig fortsatt være like god.  

Allerede i 2003 dukket de første First Price-produktene opp i KIWIs butikker, og den gang kunne du velge mellom i overkant av 60 forskjellige produkter, primært tørrvarer og non-food.

Mye har skjedd i løpet av disse årene – ikke minst når det gjelder utvalget.  I dag finner du mer enn 300 ulike First Price-produkter i butikkhyllene hos KIWI.

Lett å legge merke til 

Produktene fra First Price er under stadig utvikling, og det er gjort en rekke endringer på innhold og innpakning siden de kom på markedet. Den mest synlige endringen vil vi imidlertid få se nå, når både logo og emballasje får seg en skikkelig oppdatering.

– Designet var utdatert, og vi står nå frem med et tydelig og moderne uttrykk som vi er stolte av, forteller markedssjef Nina Brendsrud-Andersen i Unil, som står bak First Price.

Til tross for et noe traust og umoderne design, står First Price-merkevaren sterkt blant nordmenn. Ifølge en rapport om Dagligvarekjeder 2019 fra analysebyrået Nielsen, er First Price den av butikkenes egne merkevarer som norske kunder oftest er villig til å anbefale til andre.  

First Price kjøttdeig slik den så ut før, og slik den ser ut nå.Gradvis endring for ikke å kaste emballasje

Den nye logoen vil bli å finne på alle produkter i løpet av 2020 og 2021, men endringen vil aller først skje innen kategoriene kjøtt, kjøttpålegg og pizza.

– Vi gjennomfører designendringen gradvis etter hvert som vi går tomme for emballasje. Vi bestreber oss på å unngå å kaste emballasje så langt det lar seg gjøre, sier Brendsrud-Andersen.

Hun forteller at Unil har løpende vurdering av emballasjen på produktene, blant annet med tanke på plastreduksjon, fyllingsgrad, materialtype og gjenvinnbarhet.

Som et ledd i arbeidet med å gjøre produktene så miljøvennlige som mulig, vil kjøttdeig og karbonadedeig fra First Price nå komme i vakuumpakket forpakning. Dette betyr mindre luft og mindre emballasje.

– Basert på salgstallene for 2019, vil endringen tilsvare at vi trenger rundt 100 færre lastebiler i året på å frakte disse to produktene ut i alle butikker.