KIWI og Finn.no til topps i kåringen over Norges beste merkevarer.
KIWI deler førsteplassen med Finn.no i analyseselskapet YouGovs ferske topp 10-liste over merkevarer i Norge.
Rangeringen er basert på gjennomsnittsscore av målinger på seks forskjellige områder: Kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.
Takker kundene og medarbeiderne
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy er svært fornøyd med førsteplassen.
– Kunden er sjefen i KIWI. Det at vi blir rangert så høyt på alle disse områdene er en enorm tillitserklæring fra våre kunder, sier Bjørkøy.
Han gir de 12.500 medarbeiderne over hele landet mye av æren for at KIWI scorer godt på alt fra verdi for pengene og kundetilfredshet til omdømme og kvalitet.
– Det er i butikken slaget står, og våre medarbeidere gjør en fantastisk innsats hver eneste dag, roser Bjørkøy, som også gleder seg over at KIWI har den suverent største sammenlignbare omsetningsveksten hittil i 2018.
Topp 10-listen:
KIWI ble tidligere i år kåret til den dagligvarekjeden i Norge som er best på bærekraft, og har også blitt kåret til Norges mest positivt omtalte merkevare to år på rad.
For tredje år på rad sendte også det norske folk KIWI til topps blant dagligvarekjedene i Apelands store omdømmeundersøkelse i april.