Nå kan du nominere din lokale hjertesak!

I samarbeid med KIWI, skal Kavli dele ut 300.000 kroner fordelt på 12 ulike lokale idrettslag, foreninger og ildsjeler. Nå kan du som KIWI-kunde nominere din lokale hjertesak!

I perioden mai til september gjennomfører KIWI og Kavli en felles kampanje under Kavlis «Del med glede»-initiativ, hvor målet er å sette fokus på lokale hjertesaker rundt om i landet. 12 forskjellige lag, foreninger eller ildsjeler skal få 25.000 kroner hver, og du som KIWI-kunde kan påvirke hvem det blir. 

­ – Vi skal løfte frem, hedre og støtte folkets lokale hjertesaker. Frivillighet og dugnadsånd står sterkt i Norge, og mange står på dag ut og dag inn for å skape positive ringvirkninger i sitt nærmiljø. Kanskje nå enda mer enn før, sier administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim.

Formålene som nomineres må være lokalt forankret, men det kan også være lokallag av større, nasjonale organisasjoner. Det viktigste er at de bidrar til en positiv forskjell i sitt nærmiljø.

 – Det kan være et initiativ som bedrer barn og unges hverdag, en lokal gründer som vil gjøre en forskjell for andre, eller en ildsjel i idrettsklubben. Det er disse hjertesakene vi etterlyser, forteller Aasheim.

Vil du nominere din lokale hjertesak? Klikk her for å se hvordan!

Markedsdirektør Gudfinna Traustadottir og administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli forventer masse nominasjoner, og er veldig glade for å samarbeide med KIWI om å engasjere folket. – Sammen kan vi nå ut til alle landets kroker og slik finne de unike, lokale hjertesakene og hverdagsheltene, sier de. Foto: Kavli.

Markedsdirektør Gudfinna Traustadottir og administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli forventer masse nominasjoner, og er veldig glade for å samarbeide med KIWI om å engasjere folket. – Sammen kan vi nå ut til alle landets kroker og slik finne de unike, lokale hjertesakene og hverdagsheltene, sier de. Foto: Kavli.

 

Deler hele sitt overskudd

Siden 1962 har Kavli delt ut hele sitt overskudd til gode formål, gjennom sin eier Kavlifondet. I praksis betyr dette at hver gang du som KIWI-kunde har smøreost fra Kavli på skiven, kjøper en boks Drømmelett til fredagstacoen eller heller en skvett med melk fra Q-Meieriene i kaffen, er du med på å gjøre en forskjell.

Vanligvis er det Kavlifondet som finner aktuelle prosjekter og mottakerorganisasjoner, men i år har Kavli fått KIWI med på laget. Sammen skal de fronte Kavlis «Del med glede»-budskap på nett og i butikk, og forhåpentligvis få inn mange fine hjertesaker fra KIWI-kunder rundt om i landet.

– Vi er spente på å se hvordan engasjementet blir og hvilke hjertesaker som blir nominert i de ulike lokalområdene, og håper at midlene kan ha stor betydning for noen i disse ekstraordinære tider, sier markedsdirektør i Kavli, Gudfinna Traustadottir. 

Traustadottir legger til at dersom din lokale hjertesak blir valgt ut, får du muligheten til å være med når premien skal deles ut.

– Vi synes det er ekstra fint at de som nominerer vinnerformålene får lov til å overrekke gavesjekken sammen med oss i sitt lokalmiljø. Det tror vi kan bety mye for alle parter, forteller Traustadottir.

Stor betydning for lokalmiljøet

Små og store initiativer som skaper glede i lokalmiljøet har alltid vært viktig for KIWI, og det er allerede flere butikker rundt om i landet som har tette bånd med lokalsamfunnet.

Butikksjef hos KIWI Sandsli, Marie Steine Madsen, sammen med markedsdirektør Gudfinna Traustadottir i Kavli. Foto: Kavli.

Butikksjef hos KIWI Sandsli, Marie Steine Madsen, sammen med markedsdirektør Gudfinna Traustadottir i Kavli. Foto: Kavli.

Butikksjef Marie Steine Madsen hos KIWI Sandsli i Bergen er glad for å kunne være med på å skape lokalt engasjement. Selv har hun et bankende hjerte for lokalidretten. 

– Kundene mine er samfunnsengasjerte og opptatt av nærmiljøet sitt, så jeg oppfordrer dem til å nominere sine hjertesaker. Personlig synes jeg at idretten fortjener litt ekstra fokus, og bare her på Sandsli har vi mange lokale idrettslag som Gneist, Bjarg, Fana- og Søreide idrettslag. Jeg drev med håndball da jeg var liten og så hvor mye det betydde at folk stilte opp. I denne tiden er dugnaden kanskje viktigere enn noensinne, sier hun, og løfter frem at ildsjeler er grunnleggende for at barn og unge skal få oppleve idrettsglede i sine lokalmiljøer, forteller Madsen.