Ferske tall fra analysebyrået YouGov viser at KIWI er landets sterkeste merkevare innen dagligvare. – Tusen takk til både kunder og medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
– Dette er et resultat av alt arbeidet som legges ned hver eneste dag i KIWI-butikker over hele landet av våre 15 000 grønnkledde medarbeidere, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.
KIWI har i mange år vært helt i toppen av YouGovs rangeringer, og er i år på fjerdeplass totalt av alle merkevarene i landet. Også i fjor ble vi rangert som Norges fjerde sterkeste merkevare, og høyest blant dagligvarekjedene for niende året på rad. Kjuus er tydelig på hva som er vinneroppskriften:
– Det er kunden som er sjefen, og dem lytter vi til. Samtidig er det folka våre som bidrar til at vi skiller oss ut. Jeg er sikker på at hvert eneste hei i kassa og hvert smil til kundene i butikken gjør at vi får slike tilbakemeldinger som denne undersøkelsen. Tusen takk til alle kundene våre som gjør oss bedre og til alle medarbeidere som står på året rundt, sier KIWI-sjefen.
Kriteriene som YouGov rangerer merkevarene etter, er et gjennomsnitt av parametere som kvalitet, inntrykk generelt, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet. KIWI har også vært i toppen av andre liknende undersøkelser de siste årene, som bærekraftskåringen Sustainable Brand Index.
– Vi skal være den grønneste kjeden og fortsette arbeidet for klimavennlige løsninger i butikkene, reduksjon av matsvinn, sunnhet til folket, samarbeid med ulike organisasjoner og å gi kassevis av muligheter for mennesker både i og utenfor KIWI, sier Kjuus.