KIWI er norgesmester i frukt og grønt!

I dag gikk NM i frukt og grønt av stabelen i Oslo, og KIWI gikk helt til topps blant dagligvarekjedene.

Norgesmesterskapet i frukt og grønt arrangeres av Opplysningskontoret for frukt og grønt. Grunnlaget for å bli kåret til norgesmester i frukt og grønt på kjedenivå, er den totale frukt- og grøntandelen i alle kjedens butikker, som vektes 70 prosent, og organisk vekst det siste året, som vektes 30 prosent.

– Sunnhet til folket er hjertesaken vår, og vi skal være best på frukt og grønt. Nå har vi også fått det svart på hvitt at vi er det, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Jan paul bjorkoy.png
KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Opp gjennom årene har KIWI gjort en rekke grep for å inspirere kundene til å spise sunnere og grønnere. I fire uker i august og september kuttet KIWI prisene tilsvarende momsen på de 25 mest populære norske grønnsakene.

– Vi vet at mange synes det er for dyrt å spise sunt. Og vi har gang på gang sett at når vi kutter prisene på sunn mat, kjøper kundene våre mer, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy. 

Denne kampanjen var intet unntak: Totalt solgte KIWI 22 prosent mer av de 25 norske grønnsakene, sammenliknet med samme periode i fjor.

– Det er ekstra gøy når tallene viser at kampanjen virker, og at kundene våre tar sunnere valg i butikk. Vi er størst på frukt og grønt i Norge, og kundene opplever oss som klart billigst i varegruppen. I tillegg har vi den aller beste bonusavtalen gjennom KIWI PLUSS som gir 15% Trumf-bonus på all fersk frukt og grønt. Nå er vi også offisielt best, og det er takket være innsatsen til alle våre 14.500 grønnkledde kolleger over hele landet, sier en stolt KIWI-sjef.

Kristine Arvin.jpg
Kommunikasjonsdirektør Kristine Aakvaag Arvin mottok prisen på vegne av kategorisjef Arvid Stærkebye.