Grønt, norsk og billig – nå vil KIWI øke salget med 30 prosent

Under fjorårets kampanje på norske grønnsaker økte salget med 22 %. Nå kliner KIWI til igjen, og kutter prisene på et stort utvalg norske grønnsaker.

Sunnhet til folket har alltid vært KIWIs hjertesak. Nå fortsetter vi kampen for å gjøre sunn, norskprodusert mat billigere og mer tilgjengelig for alle. Fra mandag vil KIWI ha ekstra gode priser på en rekke norske grønnsaker, og lover lav pris ut året. Prisene kuttes med mellom 20 og 50 prosent.

Bli KIWI PLUSS-kunde!

Spar 15 % bonus på fersk frukt og grønt og 50 % bonus på bleier, bind og tamponger!

– Vi vil gjøre det enkelt og billig å velge norsk. Vi vet at kundene våre ønsker å kjøpe norsk, og at de gjerne vil spise mer grønnsaker. Med faste, lave priser på norske Gartner-grønnsaker helt fram til nyttår håper vi at flere velger norsk både til hverdags, jul og nyttår. Vi heier på den norske bonden og vil gjøre juletallerkenen både billig og helnorsk, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

KIWI-sjef Vegard Kjuus håper å øke salget av de norske grønnsakene med minst 30 prosent.

I fjor økte salget av norske grønnsaker med rundt 22 prosent da KIWI kuttet prisene tilsvarende momsen i fire uker. Nå ønsker kjeden å slå sin egen rekord:

– Vi håper å øke salget med minst 30 prosent i år, sier Kjuus.

Blant produktene med ekstra gode priser i høst er norsk grønnsaker som gulrøtter, poteter, kålrot og løk.

Butikksjef Marius Torgersen på KIWI Årnes, som nylig ble kåret til årets KIWI-butikk, jubler over nyheten.

– Kundene våre bryr seg om norske produsenter, og både de og vi ønsker å velge norsk, når man kan. Vi får mye hyggelige tilbakemeldinger fra kundene, når vi har kampanje på norske grønnsaker.

Potet- og gulrotdyrker Olav Moe er glad for at KIWI satser på norske grønnsaker i sin neste kampanje.

– Jeg har nemlig hatt veldig gode gulrotavlinger i år, så det er bare å selge mest mulig, sier bonden til Nationen.

Stiftelsen Norsk Mat, som står bak Nyt Norge-merkingen, har også tro på at kampanjen kommer til å løfte de norske grønnsakene i høst.

– Først vil jeg gratulerer til KIWI med prisen for beste frukt- og grøntkjede, og for å følge opp med en offensiv satsing! Skal vi lykkes med å øke forbruk, salg og produksjon av norsk frukt og grønt, er dagligvarekjedene helt avgjørende. Når kjedene satser på norsk, merkes det helt tilbake til bonden. Det løfter volum, verdiskaping og stolthet, og vi i Nyt Norge og Grøntløftet heier helhjertet på det, forteller Anne Mette Johnsen, administrerende direktør i Stiftelsen Norsk Mat.

Med satsingen på norske grønnsaker håper KIWI å gi et løft til norske bønder i høst, og kjeden lover å holde prisene helt frem til nyttårsaften.