KIWI går all in for fotballglede og folkehelse – blir ny hovedsponsor for herrelandslaget

KIWI blir hovedsponsor for herrelandslaget.

Et nytt stjernelag er på banen: NFF, KIWI og BAMA går sammen i et historisk samarbeid for å styrke folkehelsa i Norge. Sammen skal vi løfte fotballglede, fysisk aktivitet og sunne vaner – fra topp til bredde.

KIWI har vært samarbeidspartner med Norges Fotballforbund (NFF) siden 2020 og hovedsponsor for kvinnelandslaget siden 2021. Nå har partene signert en ny, femårig samarbeidsavtale, og KIWI blir ny hovedsponsor for Ødegaard, Haaland og co. I tillegg videreføres selvsagt det gode samarbeidet med kvinnelandslaget, cupen og breddefotballen.

KIWI_NFF_Bama_KW_11525_1920_Foto_Borge_Solem (1).jpg

– Dette er en stor og viktig milepæl for oss. Vi er stolte over å få en enda større rolle i norsk fotball – og gleder oss til å bruke denne plattformen til å løfte frem både sunnhet, samhold og aktivitet, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus.

Sammen med NFF og BAMA skal KIWI bidra til bedre folkehelse, økt forbruk av frukt og grønt og et styrket tilbud for barn og unge i hele landet. Samarbeidet innebærer synlig tilstedeværelse både i toppfotballen og på turneringer og klubbarenaer over hele landet.

KIWI_NFF_Bama_KW_11519_1080_Foto_Borge_Solem.jpg

– Sunnhet til folket er vår hjertesak. Gjennom denne avtalen vil vi gjøre det enklere å ta sunne valg – både i KIWI-butikken og ute på fotballbanen.

Tett samarbeid – store ambisjoner

KIWI har samarbeidet med NFF siden 2020, og går nå sammen med BAMA inn i et nytt og ambisiøst trepartssamarbeid. Avtalen skal aktivt brukes til å fremme frukt og grønt, og å gjøre fotballen til en enda sterkere arena for folkehelse, fellesskap og inkludering.

KIWI_NFF_Bama_KW_11538_1080_Foto_Borge_Solem.jpg

– Dette er et unikt tre-parts samarbeid som skaper god verdi for alle parter. Sammen med KIWI og BAMA ønsker vi å gjøre fotballen til en enda sterkere arena for god folkehelse, samhold og glede – fra topp til bredde, sier Karl-Petter Løken, generalsekretær i Norges Fotballforbund. 

Fra landskamper til klubbhverdagen

KIWI har i mange år vært en viktig støttespiller for barneidretten, og er i dag involvert i over 350 idrettslag over hele landet og generalsponsor for Norway Cup. Satsingen springer ut av et sterkt engasjement for fysisk aktivitet, samhold og inkludering – og troen på at nettopp dette er en nøkkel til bedre folkehelse. Den nye avtalen med NFF er en naturlig forlengelse av dette arbeidet.

KIWI_NFF_Bama_KW_11510_1080_Foto_Borge_Solem.jpg

– Fotballen er den største idretten i Norge, og en av de viktigste arenaene vi har for å styrke fellesskap, mangfold og inkludering. Det er verdier KIWI heier på – og som vi ønsker å løfte frem sammen med Norges Fotballforbund, avslutter KIWI-sjef Vegard Kjuus.