• TV

Etter testing på egne barn, andres barn og fagtesting er småbarn-serien på plass i KIWI-butikkene.

Blant baby- og barneproduktene hos KIWI har en helt ny serie med produkter tatt plass i hyllene: LilleGo’.

Bak den nye serien står fire mødre og produktutviklere: Pernille Løvås, Annicken Gamst, Elin Ilebekk og Ingela Falk. De kan fortelle om en lang prosess, utallige tester og mye armer og bein, men endelig er LilleGo’ ute i butikkhyllene.

– Vi er veldig spente!

Testet på egen datter

– Selv om vi har testet på egne barn, andres barn og fagtestet, så vet vi ikke om vi har lyktes før forbrukerne der ute har testet. Mammaer og pappaer er kritiske dommere. Det er først når de godkjenner produktet og sier at det er bra, at vi har lyktes, sier produktansvarlig Pernille Løvås. 

Selv har hennes to år gamle datter vært prøvekanin. LilleGo´s produktansvarlig Pernille Løvås har brukt datteren som prøvekanin i utviklingen av LilleGo´-bleiene.

– Hun har sart og sensitiv hud, og vi har kun brukt merkebleier på henne tidligere. Men LilleGo’ funker kjempebra. Hadde jeg ikke kunnet stå for det selv, kunne jeg ikke anbefalt det videre. Men det kan jeg!

Vi spurte også helt vanlige småbarnsforeldre om å teste bleiene for oss. Her er noen av deres erfaringer: 

Trygt for barn og miljø

Kvalitetsansvarlig Elin Ilebekk har vært med siden unnfangelsen av LilleGo’, satt kvalitetskrav og sørget for at de blir fulgt.

Hennes barn er for store til å teste bleier, men Ilebekk har ingen betenkeligheter med å anbefale LilleGo’-bleiene og -produktene videre til andre småbarnsforeldre.

– Vi har et ekstremt strengt regelverk for barneprodukter, og LilleGo’ følger de aller strengeste kravene for kvalitet. Det er et stort ansvar, men jeg føler meg helt trygg på at produktene holder en høy kvalitet, sier Ilebekk.

LilleGo’-bleiene er godkjent av Astma Allergi Danmark, Svanemerket og FSC.

Design som gjør deg glad 

Ingela Falk har vært med på å designe utseendet på LilleGo´-produktene.Markedskoordinator Ingela Falk har vært med på å designe LilleGo’-serien, og er stolt over produktserien som nå står i hyllen hos alle KIWI-butikkene. 

– Det ser fint ut i butikkhyllene. Jeg er veldig stolt!

Produktene har fått et lekent og fargesterkt uttrykk som appellerer til både foreldre og barn. Fantasifigurene som preger blant annet bleiene, skulle hun gjerne sett sine egne barn sprade rundt i.

– Jeg skulle ønske mine barn hadde sprunget rundt med disse bleiene, med de fine figurene på baken da de var små. Man blir glad av å se dem!

Har smakt på alle smoothies

Produktsjef Anniken Gamst har jobbet detaljert med hvert eneste produkt i LilleGo’-serien. Hun har til og med smakt på alle variantene av smoothie-klemmeposene

– Det var en lang prosess å lande på riktige smaker. Det er vanskelig for voksne å vite hva som smaker godt for barn, sier Gamst.

Gamst har selv tre barn på 5, 10  og 12. Om de hadde vært i målgruppen ville hun brukt LilleGo’-produktene selv.

– Jeg vet at kvaliteten er god, så dette er noe jeg trygt anbefaler til småbarnsforeldre jeg kjenner.